lørdag 26. desember 2009

Jula (/ "se kengruruer!")

På tirsdag var det 40 grader, så dagen begynte slapt med noen timer på stranda. Senere var vi på et større kjøpesenter, der vi fikk kjøpt noen julegaver og jeg fikk kjøpt meg flipflops. Klokken 5 dro vi inn til byen for å se på et sykkelrace som Alex var med i før vi dro til en restaurant etter det for å feire bursdagen hans. Spiste veldig god 3 retters middag før vi fikk prøvd å slå et par slag golf etter maten.

Lille julaften dro vi ut til McLarren Vale, et vindistrikt, for å få oppleve litt av den kulturen også, samtidig som vi fikk se det flotte landskapet. Men det beste for meg og Morten var vel at vi fikk prøvd å kjøre bil, og som kanskje de fleste av dere vet så er det venstrekjøring her i Australia så det var ganske spesielt. Senere på kvelden kom Edmondson familien ned og vi spiste grillet laks. Etter middagen dro Nettie, Morten og meg selv til en "velkommen tilbake fest" for en kamerat til Nettie. Vi ble nesten 3 timer forsinket til festen men fikk et par timer i boblebad før vi dro hjem til Nettie og overnattet der.

Vi sov lenge på julaften, nærmere 11 (noe som er veldig lenge her for jeg legger meg sjelden etter tolv). Frem til klokken 5 spiste vi og surra rundt før vi dro til søstera til Steve som hadde invitert oss på kaffe. Her satt vi og spilte kort og kosa oss med litt mat. Også de hadde koalaer i trærne, noe som vistnok ikke er så vanlig for australiere flest. På vei tilbake så vi våre første ville kenguruer. Var mange av dem langs veien. Da vi kom hjem spiste vi lasagn til middag (på julaften!!).

I går kom også Edmondson ned og vi spilte cricket på stranda, bada og kosa vårs. Igjen grillet vi, fantastisk god gris og okse, med potetsalat og sopp. Ble etterhvert en utveksling av gaver og de fleste virket fornøyde med det de hadde fått. Selv fikk jeg en boomerang, mygghatt og en dvd med Summer Height High. Så jeg var ganske fornøyd med mitt. Gavene fra dere i Norge ble åpnet allerede 6. desmeber for det var siste gang hele familien var samlet før vi møttes igjen i Australia. De har kommet godt med, så takk for det.

I dag har vi vært på delfinsafari stort sett hele dagen, så vi har vært på båt i rundt 4 timer. Fikk sett mange delfiner, og de kom ganske nærme båten. Ble dessverre litt solbrent der vi satt på dekk, men det må man bare leve med. Blir nok en ganske rolig kveld for Alex og Nettie dro til Tasmania til morran i dag for å være med på sykkelritt. I morra blir det Kangaroo Island;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar