mandag 21. desember 2009

Varmt


Har ikke skjedd så altfor mye siden sist. På lørdag kom resten av familien min, og resten av vertsfamilien hjem så da ble det fult hus. De kom tidlig lørdag morgen så vi fikk spist litt sammen før vi dro ned til sykkelstadioen, sykkelsporten her i Australia er vel like stort som fotball i Norge. Etter en liten tid der dro vi hjem igjen der vi så på en kjempe morsom australsk serie kalt "Summer Heights High", anbefales! Edmondson (familien vi bor hos) har ville koalaer i hagen, litt mindre enn jeg hadde trodd, men fortsatt ganske søte. Ellers har vi sett noen pappegøyelignende fugler, og en øgle. Tok kvelden ganske rolig med noen spill og køyet ganske tidlig.

På søndag var vi så vidt innom et marked før meg og Morten tok bussen til byen, jeg gjorde det samme på fredag og fikk kjøpt meg nye sko til 90 kroner! Senere på søndag ble flyttet vi ned til et hus på stranda hvor vi vil bo i resten av vårt opphold her i Adelaide. Vi fikk tatt et lite kveldsbad før vi spiste grillmat til kvelds. Maten her er kjempegod, med ovnsbakte grønnsaker og kjøtt. I dag har vi kost oss på stranda stort sett hele dagen!

Været har også bedret seg kraftig, var 20 grader og regn når jeg kom, i dag var det 30 grader og sol, så det var ikke mye annet sted å være enn på stranda. Blir nok noe av det samme i morgen tenker jeg. Har ikke helt den store julestemningen enda, med tanke på at vi bader i slutten av desember med 30 grader i skyggen og over 20 grader i vannet. Det er noe juledekorasjoner rundt i byen, men varmen overskygger det lille som er. Blir en meget spesiell jul gitt...

1 kommentar:

  1. very nice! Nyt det! ... her er det også sol, men ca 42 grader mindre enn hos deg ;)

    SvarSlett