onsdag 30. desember 2009

Kangaroo Island og Sydney

Vi dro da altså til Kangaroo Island på søndag, og vi måtte stå opp rundt 6 på morran for å rekke ferja. På vei til ferja ble vi mest sannsynlig tatt i en fotoboks og så en haug av kenguruer (ironisk nok så vi flere kenguruer på vei til øya, enn vi faktisk så på Kangaroo Island). Dagen på øya begynte med et fugleshow før vi fikk oss litt lunsj. Etter det gikk turen videre til "Remarcable Rocks", en helt utrolig steinformasjon på toppen av en knaus. Videre fikk vi sett på seler, både like ved steinene og ved Seal Bay. Det var dessverre ikke flere overnattingsplasser på øya, så vi ble nødt til å overnatte i Victor Harbor til søndag. Før vi la oss den kvelden gikk vi ut på øya rett utenfor havna for å se på mini-pingviner som kommer i land på kvelden for å mate kidsa sine. Vi fikk også sett noen pungrotter;-) Mandag begynte rolig med litt kjøring rundt med bil, før vi dro til Urimbirra Wildlife Park, der vi fikk klappet og matet kengururer og koalaer, samt sett på mange andre dyr.

Etter parken sightsa vi litt mer rundt i bil før vi rettet snuten tilbake til Adelaide. Vi stoppet i McLaren Vale igjen på vei tilbake for å kjøpe noe å drikke. Når vi da gikk tilbake til bilen for å kjøre videre begynte bilalarmen å gå og vi fikk den ikke av. Så vi ble stående der og vente i nesten to timer før vi fikk hjelp av Kathy og Steve, og det hele viste seg å være så enkelt som å bytte batteri på nøkkelen;-) Kom oss frem til Adelaide etterhvert og fikk pakka og vaska oss ut av strandhuset, før vi endte kvelden på en restaurant like ved.

På tirsdag bestemte vi oss for å ta en kjøretur nordover for Adelaide, til Murray River, Australias lengste elv. Utrolig flott og forskjellig landskap langs veien, så det var en kjempeflott tur. Hadde lunsj ved elva før vi dro tilbake igjen, kjørte totalt nesten 300 km. Også denne kvelden endte på en restaurant, nå i Stirling, der Edmondson bor.

Tidlig onsdag morgen sto vi opp for å ta flyet til Sydney, og vi kom fram rundt 12. Kom oss til universitetet der vi skulle sove før vi gikk en tur ned til Darling Harbor, hang der en stund før vi gikk tilbake til studentheimen. Slappet litt av der før vi gikk ned til havna igjen for å oppleve kveldslivet der nede. En slitsom dag med mye gåing, men gleder meg til fyrverkeriet og livet i morra. Jeg kommer inn i 2010 ti timer før dere der hjemme i Norge, EID!!!