søndag 10. januar 2010

Singapore og KL

Paa lordag dro Lars, Linnea og meg selv ned til Sentosa Island for a slikke litt sol og bade litt. Men jeg glemte selvfolgelig aa ta paa solkrem, og ettersom Singapore bare ligger 1 grad nord saa ble jeg ganske saa solbrent. Etter noen timer paa stranda dro vi inn til byen for aa faa i oss noe mat og shoppe litt. Jeg droppa shoppingen for gidder ikke fylle sekken med en gang, dessuten finnes det billigere steder enn Singapore aa shoppe. Saa jeg forlot de og gikk en lang omvei tilbake til hostellet. Jeg gikk ned for aa se verdens storste fountain, The Fountain of Wealth. Den var ganske fin med fint lysshow. Pluttselig skrur vannet seg av, og det er mulig aa gaa helt inn i sentrum av den. Gaar man tre ganger rundt den skal det vistnok bringe hell og lykke, noe som kommer godt med paa en slik reise. Motte Linnea paa hostellet og fikk sagt hadet til Lars foer vi dro ned til Clark Quay for aa prove en Singapore Sling, lokaldrinken der nede. Singapore er en meget spesiell by med fine restauranter og barer saa vi hadde en veldig fin kveld paa byen. Men vi var ikke lenge ute, for vi skulle begge opp tidlig sondag for aa dra til Kuala Lumpur (KL). La meg noksaa med en gang vi kom tilbake, men slet med aa sove for det gjorde vondt aa ligge paa siden og paa ryggen, men fikk noen timers sovn foer jeg maatte opp klokken 6.

Toget mitt gikk 07.40 og var framme i KL litt foer 3. Gikk fra togstasjonen til Chinatown der jeg fant overnattingsplassen etter litt om og men. Bruker Lonely Planet boekene til aa finne overnatting noe som har fungert veldig bra, med kart slik at du lett kan navigere deg dit. Moette raskt en gutt fra England og en fra Finland som jeg hang med resten av kvelden. Vi dro til Petronas Towers og noet utsikten over KL foer vi tok oss noe aa spise. Maten her er utrolig billig, og man kan spise seg mett og faa slukket toersten for en tier (10 NOK), og overnattingen koster 20 kroner natta. Saa kan ikke klage over at pengene akuartt flyr ut av kontoen helt enda:-) men naa brukte jeg litt over 1000 norske i Singapore, men det er jo tilnaermet et vestlig land og priser deretter. Tar straks kvelden, blir moro aa se hva morgendagen bringer!