fredag 8. oktober 2010

Fremme

Etter halvannen times flytur kom vi til Amsterdam. Der ble det avskjeder med de som skulle til Sør-Amerika og de som skulle til andre land i Afrika. Så ble det en åtte timers flytur ned til Entebbe, og med film, musikk, helt ok mat og snille flyvertinner så tok ikke flyturen sånn altfor lang tid. På flyplassen ble vi møtt av de fleste sjefene for de forskjellige organisasjonene vi skulle jobbe for, pluss et par studenter fra Hald som dessverre måtte tilbake til Uganda på grunn av visumtrøbbel. Men for oss var det veldig godt å treffe de igjen og se noen kjente ansikter. Etter den varme velkomsten bar det ut i en buss, og det ble en veldig morsom tur til Kampala med spente norske ungdommer ombord. Vi ble kjørt til en restaurant og fikk et overraskende godt måltid før vi ble kjørt til hotellet. Der fikk vi våre egne rom og sov som steiner hele natta.

Morgenen etter ble vi hentet på hotellet klokken ti og det ble en lang dag på kontoret til Strømme med masse informasjon. Fikk oss nok en god lunsj og fikk gjort litt shopping av dagligvarer. På kvelden møttes alle til middag på hotellet, noe som viste seg og være et meget dårlig valg for vi ble sittende og vente i over to timer på maten. Men når maten endelig kom var den god nok for de fleste. Martin derimot presterte å pøse på med chillisaus på chipsen istedenfor ketchup så han spiste ikke så altfor mye. Vi andre fikk i alle fall lagt oss gode og mette etter det måltidet.

Begynte fredagen med devotion på Strømmekontoret før vi dro ut på shopping. Jeg fikk kjøpt meg ny telefon og ugandisk telefonabonnement. Etter shoppingen dro vi til Entebbe og til Uganda Wildlife Center, som i utgangspunktet er en dyrepark, der vi fikk se på diverse dyr fra Afrika. Etter noen timer der ble det lunsj på et hotell med mer informasjon, før vi dro tilbake til Kampala. Det hadde vært en lang dag med mye kjøring og info så vi dro rett tilbake til hotellet for å slappe av der. Og det ble litt internett og en kjapp brus i baren før vi tok kvelden. I morgen splittes vi på hotellet opp i forskjellige retninger. Jeg for min del drar til Mbale der jeg skal bo de neste månedene, og gleder meg veldig til det.

1 kommentar:

  1. Yo:)
    Det høyres ut som om du he det ganske bra, og at du he blitt gøtt motteken!
    Eg gledar meg ti å lese visdomsord på din blogg:)
    Mykji lukke ti!
    God bless...

    SvarSlett